Velkommen

Velkommen til Flemmings blog web-site: flemmingivar.dk

Æret være hans minde
27. september 1938 - 22. juni 2009


Se den "gamle" hjemmesiden her: www.flemmingivar.dk/flemming/index.html


fredag den 19. december 1997

Mit arbejde med næsten alt inden for edb og IT

Jeg har arbejdet i mange år på Datacentralen i København. Det blev oprettet i 1959 som statens datacenter og har løst mange store opgaver bl.a CPR, Kildeskat og statens lønsystem. Datacentralen har været en afgørende faktor for at administrationen i Danmark fungerer bedre end i de fleste andre lande. I 1995 blev Datacentralen købt af det store amerikanske IT-firma Computer Sciences Corporation CSC.

Mens Datacentralen var totalt ukendt uden for Staten, er CSC kommet på alles læber som følge af deres sponsorat af Bjarne Riis' Team CSC.

Jeg har arbejdet med mange forskellige ting fx systemudvikling, metoder, kapacitetsstyring, strategisk planlægning, undervisning, tilfredshedsmålinger, kvalitetsstyring og web-løsninger.
Den 1. april 1999 stoppede jeg hos CSC, da jeg fik en fin aftrædelsesordning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar